Tranzitia toamna-iarna; sfaturi pentru adoptarea unui stil de viata sanatos!

Tips & tricks pentru a ne mentine sanatatea, energia si frumusetea in sezonul rece.
yoga_ginger_tea_and_fruit-250_221

Tranzitia toamna-iarna; sfaturi pentru adoptarea unui stil de viata sanatos!

In pregatirea pentru traversarea cu bine a iernii, este important sa actionam inca de la inceputul toamnei. Astfel, vom avea suficient timp pentru stimularea imunitatii si intarirea suprarenalelor.

Nu este o regula ca la prima ceata sau bruma sa apara si prima stare de deprimare, indiferent daca suntem sau nu meteosensibili. Moralul nu trebuie sa scada odata cu temperatura, iar asta o stiti deja daca practicati yoga :) .

Si fiindca totul tine de echilibru, sa analizam putin flora digestiva, intrucat in aceasta zona echilibrul  este fundamental in combaterea frigului resimtit. Daca nu ati consumat chefir in timpul verii, este timpul sa o faceti acum. Mai puteti presara in mod regulat peste salate ori morcovi rasi, drojdie de bere cu malt, comercializata in magazinele bio.

Antiobioticele nu se iau oricand! Flora digestiva nu e formata doar din bacterii, ci si din ciuperci si virusuri. Aceasta lume minuscula coabiteaza intr-un echilibru autoreglat (se anihileaza intre ele) dar este suficient sa se altereze o parte din aceasta populatie (de exemplu, bacteriile cu un antibiotic) ca sa se rupa armonia prin aparitia virozelor sau micozelor. Este deci recomandat sa nu apelam la antibiotice la cea mai mica afectiune, organismul avand capacitatea sa lupte impotriva acesteia, ci trebuie prescrise doar de medic atunci cand nu exista alta solutie.

Glandele suprarenale sunt fundamentale pentru adaptare, fiind important sa stim cum le putem ajuta. In acest scop:

-vom manca fructe ce contin vit. C;

-la sfasitul toamnei, in fiecare dimineata, o lingura de suc de catina (homemade) este mai mult decat binevenit;

-vom profita de infuzia de scortisoara fara nicio retinere (participa la reglarea florei, sustine in mod direct suprarenalele, regleaza tranzitul si lupta impotriva micozelor si a infectiilor);

-ne facem provizii de ginseng, ghimbir si turmeric (cel mai puternic antibiotic natural, folosit din antichitate in medicina ayurvedica) fie sub forma de extracte sau prafuri, fie bucati uscate, ori radacinile proaspete, pe care incepem sa le folosim in ceaiuri, sucuri si smoothie-uri. Au actiune stimulanta asupra intregului sistem endocrin, fiind ideale in perioadele de oboseala sau convalescenta; nu se recomanda celor bolnavi de cancer, pot stimula boala si nu pacientul.

-acelasi lucru este valabil si in cazul laptisorului de matca, indicat in perioada de adaptare la sezonul rece, nefiind recomandat terenurilor canceroase;

-foarte important, evitati sucul de portocale dimineata; desi bogat in vit. C, nu este recomandat (cu exceptia zilelor in care sunteti constipati), avand efect de golire a vezicii biliare. Daca veti alege sa-l consumati la primele ore, dupa pranz nu veti putea digera corect in lipsa bilei. Personal, dimineata devreme prefer ceaiul verde, apa enzimatica sau apa cu lamaie ori laptele de turmeric.

Sustinerea tiroidei este cheia sanatatii noastre! In special tiroida are nevoie de ajutor in aceasta perioada, ea avand un impact masiv asupra tesuturilor imunitatii (amigdale, sinusuri), dat fiind ca problemele de adaptare favorizeaza aparitia anginelor, bronsitelor, laringitelor, etc.

Alternantele cald-rece produc dezechilibre in organism, iar din acest motiv, dupa o zi frumoasa de toamna ne pute trezi cu angina, stari ciudate, dureri de cap. Toamna, cea mai frecventa afectiune este totusi laringita, insotita de raguseala, iar acest semn corespunde unei tiroide si unor suprarenale care functioneaza insuficient, fara sa fie bolnave. Asadar, daca aveti astfel de probleme, fiertura de ovaz dimineata, cu miere, migdale, merisoare si caju este de un real folos; si  infuziile din frunze de coacaz-negru impreuna cu lamaie calda si scortisoara, luate de doua ori pe zi, ajuta mult.

Sa ne hranim pielea (si) din interior!

Uleiul de masline presat la rece ar trebui consumat regulat in aceasta perioada, iar doamnelor la menopauza sau cu deficiente hormonale le sunt recomandate capsulele din ulei de ciubotica-cucului, doua capsule/zi. Pentru cei care sufera de alergii, uleiul de limba-mielului sub forma de capsule administrate de doua ori pe zi, face minuni.

De asemenea, capsulele de ulei de trandafir cu mosc, tot doua pe zi, mentin frumusetea si tineretea pielii, iar daca tot suntem in spiritul anti aging-ului mentionez si aporturile silice care pastreaza elasticitatea pielii, iar aici nimic nu este mai bun decat coada calului sub forma de pudra (2g/zi).

Controlati stresul si rezervati-va timp doar pentru voi!

Cine nu cunoaste sentimentul neplacut de a se simti coplesit si de a nu mai putea face fata, starile de emotivitate exacerbata, insomniile si starile de iritare (si nu doar cele din trafic :) ) ?

Intr-o prima etapa, stresul poate perturba somnul. Un ceai de pasiflora si roinita, seara, inainte de culcare, va poate ajuta sa intrati progresiv in starea de somn, in cazul in care nu reusiti sa va inscrieti la o clasa de yoga.

Tot pentru a combate stresul eficient, in programul saptamanii este indicat sa va rezervati timp doar pentru voi, fara sa va culpabilizati. A fi din cand in cand egoisti va permite sa fiti mai dispoinibili pentru ceilalti. O lectura buna asezonata cu un chai, un masaj, o cina cu cineva drag, o clasa de yoga sau jogging-ul, vor tine departe problemele cauzate de stres si depresia de toamna.

Magneziul este de asemenea un foarte bun antidot contra stresului. Se gaseste in farmacii sub forma de capsule sau fiole buvabile; personal, prefer formele de suspensie coloidala sau pidolat, sunt mai bine asimilate de organism. Forma homeopata a magneziului e recomanadata acelora care nu-l suporta la nivel digestiv, insa este de retinut ca nu reprezinta un aport de magneziu, ci doar faciliteaza metabolizarea acestuia provenit din alimentatie.

La final, va las o reteta de mic-dejun copios pentru energizarea celor mici, dar si a voastra, un starter pentru relansarea organismului cand se instaleaza oboseala, gatul devine mai fragil, nasul incepe sa curga, stiti povestea.

vladislav-nosikshutterstock_267866480-1-e1457015079768

Acest amestec va stimula tiroida si imunitatea, va regla tranzitul intestinal si va aduce energia necesara dimineata. Nu este recomandat persoanelor cu hipertiroidie, cu afectiuni estrogene, sau persoanelor supraponderale.

Micul-dejun impotriva oboselii:

Se prepara o fiertura din lapte de ovaz, astfel:

-la un bol lapte ovaz se adauga 3 linguri de ovaz si 1 lingurita miere (facultativ).

Se pun toate ingredientele pe foc si se fierb cateva minute. Mierea se va adauga dupa ce vom pune fiertura in castron. Optional, se pot adauga fructe uscate, fulgi cocos, banane, afine, capsuni, migdale, nuci, alune, seminte de susan sau mac.

Reteta se face in cure mici de 3, 5 sau maximum 7 zile pentru a nu pierde efectul de starter.

De asemenea, va reamintesc ca inscrierile pentru clasele de yoga din Ploiesti se fac doar telefonic la numerele: 0735 252 246 si 0731 554 166; programul va fi afisat in curand.

 

Zile senine, cu spor si inspiratie!

Sa ne revedem cu bine!

Love & light,

Ella

 

aifon-iulie2015ella-490

 

 

 

 

 

Ella Miu

You cannot do yoga.Yoga is your natural state.What you can do are yoga exercises, which may reveal to you where you are resisting your natural state.

Comentarii ( 99 )

Comentariul tau

error: