Cui de adreseaza si ce presupune YIN YOGA? Despre articulatii, tendoane, ligamente, si flexibilizarea generala a corpului.

screenshot

Cui de adreseaza si ce presupune YIN YOGA? Despre articulatii, tendoane, ligamente, si flexibilizarea generala a corpului.

In afara de clasele de yoga traditionala (hatha), am integrat in orarul claselor din Ploiesti si clase de yin yoga.

Stilul YIN YOGA isi are radacinile in yoga daoista, veche de aproximativ 8-10 milenii, deci nu poate fi catalogat drept un stil contemporan.

Yin yoga este inrudita cu hatha yoga, cel care a pus bazele YIN yoga fiind P. Grilley (prof. yoga si medic) care in 1990 il cunoaste pe Dr. H. Motoyama in Japonia si intelegand mai bine efectele practicii yoga asupra meridianelor energetice chinezesti, combina astfel cunostintele sale in materie de anatomie, yoga daoista si teoria meridianelor energetice.

Rezultat este o practica ce mentine asanele (posturile) perioade mai lungi de timp, acest lucru fiind un aspect elementar si in yoga traditionala, atat in traditia indiana (hatha)  cat si in traditia chineza (yoga daoista).

Yin yoga este asadar complementara practicii yoga traditionale. Pentru cresterea flexibilitatii putem actiona prin hatha yoga asupra musculaturii, fasciilor si pielii, iar pentru deschiderea articulatiilor si a ligamentelor intr-un mod sanatos si sigur avem la indemana yin yoga.

Yin yoga este similara cu hatha yoga, adresandu-se in mod special articulatiilor, ligamentelor si tendoanelor, nu si conditiei musculare ca practica hatha yoga. 

Posturile yin favorizeaza practica meditatiilor prelungite si imbunatateste rapid flexibilitatea articulatiilor si a coloanei vertebrale. In acelasi timp imbunatateste circulatia energiei pe meridianele energetice (inima, plamani, intestine, stomac, splina, ficat, rinichi etc), asanele presand diverse zone corespunzatoare acestor meridiane.

Ca sa ne cunoastem mai bine prin intermediul yin yoga vom intelege mai jos ce sunt articulatiile, tendoanele si ligamentele, punctele cele mai slabe ale corpului nostru.

Fiecare muschi are cate un tendon la ambele capete, care face legatura intre muschi si schelet. Tendoanele sunt alcatuite din fibre albe, groase si rezistente. O contractie musculara este transmisa tendonului, si prin tendon, osului.

Ligamentele sunt tot structuri de legatura si leaga oasele unul de altul, mentinand articulatiile. Ligamentele sunt alcatuite tot din fibre albe, dar sunt mai subtiri si mai putin elastice decit tendoanele.

Fibrele albe din care sunt alcatuite tendoanele si ligamentele sunt structuri care se refac cu greutate fiindca primesc o cantitate mica de sange, spre deosebire de tesutul muscular, rosu.

Chiar si oasele au o vascularizatie mai buna, ceea ce explica de ce un os rupt se reface in 4-6 saptamani iar un tendon sau un ligament in aproximativ 9 luni. Acest proces se desfasoara foarte lent in cazul structurilor de legatura deoarece toate substantele nutritive si oxigenul necesare pentru crestere, functionare si reparare sunt aduse de sange. Datorita acestui fapt, YIN YOGA lucreaza in profunzime si in siguranta, imbunatatind circulatia singelui la acest nivel, fiind deosebit de benefica prin flexibilizarea si hidratarea oferita articulatiilor. Prin posturile blande Yin se stimuleaza tesuturilor conjunctive, crescand productia de acid hialuronic din corp, astfel ca vom hidrata articulatiile si le vom flexibiliza, si vom inceti procesul de imbatranire.

Yin yoga are deci efect de anti-aging iar practica acestui tip de  yoga se adreseaza oricui doreste sa isi flexibilizeze corpul intr-un mod bland, sigur si sanatos. Si da, putem spune ca este ritualul nostru secret de frumusete si vitalitate.

Ella Miu

You cannot do yoga.Yoga is your natural state.What you can do are yoga exercises, which may reveal to you where you are resisting your natural state.

Nici un comentariu

Comentariul tau

error: